Všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok
Platnosť všeobecných obchodných podmienok
a) Tieto Všeobecné obchodné podmienky ( ďalej VOP) upravujú
záväzkový vzťah medzi spoločnosťou Tolon s.r.o., Pod Lipami 75, 94002
Nové Zámky, IČO : 55 248 918 ( ďalej len „Tolon s.r.o.“ ) a
subjektom, ktorý je v obchodnom vzťahu so spoločnosťou Tolon s.r.o, ďalej aj
ako „zákazník“. Na záväzkový vzťah sa použijú tieto VOP aj v prípade vzniku
osobitných zmlúv v písomnej forme.
b) Záväzkový vzťah vzniká okamihom potvrdenia prijatia telefonickej,
ústnej, alebo písomnej objednávky
Ponuka / objednávka a uzavretie zmluvy
a) Doba platnosti cenových ponúk „CP“ predávajúceho
trvá obvykle jeden kalendárny mesiac odo dňa vystavenia písomnej CP, ak nie je
v konkrétnej CP stanovené inak.
b) Podklady priložené k ponukám, ako napr. technická špecifikácia výrobkov, a
podobne, sú iba informatívne.
Ceny
a) Cenníky, ako aj všetky ponuky sú iba informatívneho
charakteru, záväzné sa stávajú potvrdením prijatia objednávky.
b) Pokiaľ nie je písomne dohodnuté inak, kúpnou cenou sa rozumie cena s dodaním
a s montážou.
Platobné podmienky
a) V prípade ak Tolon s.r.o podmienil dodanie tovaru
zaplatením zálohovej faktúry, dodací termín je platný odo dňa prijatia platby
na účet Tolon s.r.o.
b) Pri platbe na faktúru s uvedenou dobou splatnosti je táto doba stanovená na
1 kalendárny deň, pokiaľ nebola táto doba s kupujúcim osobitne inak dohodnutá.
c) Pri platbe
v hotovosti, dôjde k úhrade za vykonané dielo po odovzdaní diela.
d) V prípade, že sa kupujúci dostane s platbou do omeškania je predávajúci v
práve požadovať od kupujúceho zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 0,05% za
každý deň meškania, pokiaľ nie je písomne dohodnuté inak.
Dodacie podmienky
a) Ak vznikne prekážka, brániaca predávajúcemu v dodaní
tovaru, bezodkladne o tom informuje kupujúceho a dohodne s ním ďalší postup.
b) Termín plnenia je obvykle 2-5 týždňov, predlžuje sa o dobu, po ktorú je
kupujúci v omeškaní so splnením svojich zmluvných povinností vo vzťahu k
predávajúcemu.
c) Predávajúci je oprávnený k čiastočným / úplným dodávkam tovaru a služieb aj
pred stanovenou dodacou lehotou.
d) Prechod nebezpečenstva škody na veci na kupujúceho nastáva prevzatím tovaru.
Dohodnutý termín dodania je záväzný.
Okolnosti ktoré môžu spôsobiť zmenu termínu montáže :
1. Ani jedna zo zmluvných strán nenesie zodpovednosť za
nesplnenie svojich povinností vyplývajúcich zo zmluvy, ak sa dokáže, že:
a) nesplnenie
nastalo následkom mimoriadnych nepredvídaných a neodvratných okolností,
b) prekážky
ani ich následky nebolo možné v čase uzatvárania zmluvy predvídať,
c) prekážkam
ani ich následkom sa nedalo zabrániť, vyhnúť ani ich prekonať.
2. Prekážky plnenia uvedené v ods. 1 môžu nastať po
nasledujúcich udalostiach:
a) vojna, vyhlásená i nevyhlásená, občianske vojny, vzbury a
revolúcie, pirátske činy, sabotáže,
b) prírodné katastrofy, napr. ničivé búrky, cyklóny,
zemetrasenia, záplavy, zničenie bleskom,
c) explózie, požiare, zničenie strojov, výrobní, práve tak
ako akýchkoľvek iných zariadení, prevádzkové havárie a poruchy,
d) bojkoty, štrajky a embargá každého druhu, spomalenie
výroby, obsadenie tovární a ich pobočiek, zastavenie práce, ktoré nastalo v
podniku povinnej strany,
e) zásahy úradov, zákonného i nezákonného charakteru, okrem
rizika, ktoré predvídala povinná strana
Omeškanie z prevzatia zaplateného tovaru
a) Po dobu trvania omeškania s odberom zariadení má
predávajúci za každý deň z omeškania nárok na zmluvnú pokutu vo výške 0,05% z
hodnoty tovaru a ii) náhradu vzniknutých skladovacích nákladov v paušálnej
výške 1% z hodnoty neodobraného tovaru.
Množstvo dodaného tovaru
a) Poškodenie tovaru a zistené rozdiely v množstve dodaného
tovaru musia byť preukázané (písomným záznamom na dodacom liste alebo obdobnom
dokumente a fotodokumentáciou) a reklamované pri prevzatí tovaru, inak sa na ne
neprihliadne.
Podmienky pri montáži a užívaní tovaru
a) Všetok dodaný tovar a zariadenia musia byť ošetrované v
zmysle nariadení výrobcu. Pri nedodržaní týchto podmienok nebudú vady spojené s
neodbornou montážou a údržbou brané do úvahy.
b) Kupujúci je povinný dodržiavať všetky záručné a prevádzkové podmienky
uvedené v dokumentácii k dodanému tovaru. Akékoľvek porušenie tejto povinnosti
vedie k strate nárokov kupujúceho z vád tovaru.
Storno objednávky
a) Storno objednávky zo strany kupujúceho:
Kupujúci má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej
záväzným potvrdením. V prípade stornovania potvrdenej objednávky je kupujúci
povinný uhradiť predávajúcemu všetku škodu (pokuty zo strany dodávateľov,
prepravné, právne služby,…) vzniknutú týmto jednaním, a to na základe
preukázateľných nákladov predávajúceho. Zároveň vzniká predávajúcemu nárok na
zaplatenie storno poplatku v paušálnej výške 5% z hodnoty stornovanej
objednávky alebo konkrétneho tovaru.
Po záväznom potvrdení objednávky zo strany predávajúceho má kupujúci právo na
stornovanie svojej objednávky iba v prípade podstatného porušenia povinnosti
predávajúceho ( napr. omeškanie s dodaním tovaru viac ako 35 dní ).
b) Predávajúci má nárok na odstúpenie od zmluvy, právo zrušiť objednávku alebo
jej časť v týchto prípadoch:
– zlá alebo nedostatočná komunikácia so strany kupujúceho
– tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila
výrobná cena prípadne termín výroby. V prípade, že táto situácia nastane,
predávajúci bude okamžite kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom
postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny,
bude mu taká istá suma prevedená bankovým prevodom späť na jeho účet v lehote
do 14 (slovom : štrnástich) kalendárnych dní.
– ak dôjde k pochybnosti o platobnej schopnosti kupujúceho.
Výhrada vlastníctva
a) Vlastnícke práva k tovaru prechádzajú na kupujúceho až
úplným zaplatením kúpnej ceny. Kupujúci sa zaväzuje, že v prípade neuhradenia
kúpnej ceny riadne a včas nesmie s nezaplateným tovarom až do zaplatenia kúpnej
ceny inak právne disponovať, t.j. predávať ho, prevádzať na tretiu osobu alebo
ho akokoľvek právne zaťažovať (t.j. k tovaru zriaďovať záložné alebo obdobné
právo) bez výslovného súhlasu predávajúceho. V prípade porušenia tejto
povinnosti má predávajúci nárok na zmluvnú pokutu vo výške nezaplatenej časti
kúpnej ceny tohto tovaru.
b) V momente, keď sa kupujúci dostane do podstatného omeškania so zaplatením
kúpnej ceny za tovar, t.j. nad 30 (slovom: tridsať) kalendárnych dní po dátume
dohodnutej splatnosti, je predávajúci oprávnený zobrať si tovar späť. Kupujúci
má povinnosť umožniť mu prístup k tovaru a taktiež umožniť okamžité vrátenie
tovaru, pokiaľ ho predávajúci k tomu vyzve.
c) V prípade omeškania kupujúceho so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti má
predávajúci právo odmietnuť plnenia súvisiace s dodaním tovaru , výkon
záručného servisu a údržby a opravy a odstraňovanie vád tovaru.
Záruka, práva zo záruky, reklamácia
a) Ak sa vyskytne na tovare skrytá závada, je kupujúci
oprávnený tento nedostatok v záručnej dobe bezodkladne po jeho zistení
reklamovať.
b) Kupujúci uplatňuje reklamáciu výlučne písomnou formou. Nákup tovaru musí
kupujúci preukázať príslušným dokladom – potvrdeným záručným listom, dodacím
listom, alebo iným dokladom o kúpe, ktorý v kópii priloží k reklamovaného
tovaru.
c) V prípade reklamácie je kupujúci povinný priložiť písomný presný popis
dôvodu reklamácie a uviesť, aké nedostatky sú predmetom reklamácie.
d) Predávajúci poskytne na dodané výrobky kupujúcemu záruku v trvaní 60
mesiacov odo dňa ich dodania ( platí pre dodatočne montované vaňové dvere )
a záruku na iný spotrebný tovar z našej ponuky podľa § 429 Obchodného
zákonníka, prípadne od uvedenia zariadenia do prevádzky (potvrdené protokolom).
e) Záruka sa nevzťahuje na škody vzniknuté nesprávnou obsluhou, neodborným
alebo neprimeraným zaobchádzaním, použitím, inštaláciou resp. montážou.
f) Pre dodané zariadenia, kde montáž nevykonával predávajúci, predávajúci počas
záručnej doby zabezpečuje, po uznaní oprávnenosti reklamácie, len dodávku
náhradných dielov do určeného skladu predávajúceho, na ktorých vadu sa vzťahuje
záruka. Opravu zabezpečuje kupujúci na vlastné náklady.
g) Záručná doba na náhradný diel v dĺžke 24 mesiacov začína plynúť dňom dodania
dielu.
h) Záruka zaniká v prípade neoprávneného zásahu do predmetu dodávky osobou,
ktorá k výkonu zásahu nebola výslovne predávajúcim zmocnená.
i) Kupujúci stráca nárok na náhradu nákladov na opravu, keď chybu na výrobku
nenahlási v prvom rade predávajúcemu a opravu vykoná sám alebo u inej servisnej
organizácie, ktorá opraví tovar bez vedomia predávajúceho. Pretože predávajúci
nemôže v tomto prípade kontrolovať ani potvrdzovať oprávnenosť rozhodnutia
servisnej organizácie, preberá na seba kupujúci náklady za túto nenahlásenú
opravu v plnej výške bez nároku na akékoľvek ďalšie odškodnenie predávajúcim.
Oprávnenie konať za kupujúceho
Všetky úkony za kupujúceho môže vykonávať iba osoba k tomu
zmocnená, štatutárny orgán kupujúceho a ďalšie osoby, ktoré sú oprávnené ku
konaniu. Ostatné osoby môžu za kupujúceho takto konať iba na základe notársky
overenej písomnej plnej moci, ktorú pri konaní za kupujúceho predložia.
Zachovanie mlčanlivosti
Kupujúci je povinný zachovať mlčanlivosť o všetkých
individuálne dohodnutých podmienkach s predávajúcim.
Ochrana a uchovania dát
Predávajúci je oprávnený evidovať a spracovávať pre svoju
potrebu (interné štatistiky a iné monitorovania) dáta o kupujúcom získané z
obchodných vzťahov, alebo v súvislosti s nimi, pochádzajúcich od kupujúceho,
ako aj od tretích osôb a to v súlade GDPR.
Okolnosti vylučujúce zodpovednosť
a) V prípade, že dôjde k udalostiam, ktoré nie je možné pri
podpise kúpnej zmluvy predvídať a ktoré spôsobia predávajúcemu prekážku v
plnení jeho zmluvných povinností, je predávajúci oprávnený, po písomnom
oznámení kupujúcemu, posunúť lehotu plnenia na dobu, po ktorú táto prekážka
trvala, predĺženú o primeranú dobu, potrebnú k rozbehu svojej normálnej
činnosti.
b) Okolnosti vylučujúce zodpovednosť predstavujú udalosti, ktoré predávajúci a
kupujúci pri starostlivosti, ktorú je možné od nich vyžadovať, nemôžu odvrátiť
(napr. vojny, povstania, štrajky, rôzne opatrenia úradov, zmeny v legislatíve,
počasie a iné prírodné udalosti), ďalej predávajúcim alebo kupujúcim nezavinené
oneskorené dodávky materiálu, energie a podobné udalosti vyššej moci, ktoré
narušia plnenie zmluvných povinností.
Použiteľné právo, záverečné ustanovenia
a) Pre tieto všeobecné obchodné podmienky a všetky právne
vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim platí právny poriadok Slovenskej
republiky.
b) V prípade, že niektoré ustanovenia týchto všeobecných obchodných podmienok
sú alebo sa stanú neplatnými, neúčinnými alebo nerealizovateľnými, nebude týmto
ovplyvnená platnosť, účinnosť a realizovateľnosť ostatných bodov týchto
všeobecných obchodných podmienok.
c) Spory, ktoré môžu vzniknúť medzi zmluvnými stranami pri plnení zmluvných
povinností budú v prvom rade riešené mimosúdnou cestou. Ak by napriek tomu
nedošlo k dohode, platí, že v prípade sporu je príslušný pre jeho rozhodnutie
miestne príslušný obchodný súd.
d) Odovzdaním objednávky zákazník potvrdzuje svoj bezvýhradný súhlas s týmito
všeobecnými obchodnými podmienkami predávajúceho.
e) Tieto všeobecné obchodné podmienky vstupujú do platnosti dňa 1. Júla 2015.
Rušia všetky predchádzajúce obchodné ustanovenia a podmienky. Spoločnosť Tolon
s.r.o. si vyhradzuje právo zmeny týchto všeobecných obchodných podmienok bez
predchádzajúceho upozornenia.
Vzťahy medzi zmluvnými stranami výslovne neupravené touto
zmluvou sa riadia režimom obchodného zákonníka (zákona číslo 513/1991 Sb., v
platnom znení) alebo občianskym zákonníkom